وبلاگ شخصی دلاور نجفی حاجی پور

کلاه سر محیط زیست نگذارند !
نویسنده : دلاور نجفی حاجی پور - ساعت ٤:٢٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/٧/۱۸
 

    این خبر را از سایت خبری تابناک بخوانید :

سیدحسین میرشفیع ، با تاکید بر اینکه جاده جنگل ابر به هیچ وجه ساخته نمی‌شود،‌ گفت: راه علی‌آباد - شاهرود که کمترین آسیب را به جنگل ابر برساند، احداث می‌شود.

معاون وزیر راه و ترابری اعلام کرد: با توجه به اینکه راه موجود جاده ابر ایمن نبوده و حجم عملیات اجرایی و تخریب محیط زیستی آن بالا است،‌ با محیط زیست به توافق رسیدیم که مسیر فعلی راه مناسبی برای احیا نیست و در حال مذاکره نهایی برای ساخت جاده علی‌آباد - شاهرود هستیم.

سیدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه جاده جنگل ابر به هیچ وجه ساخته نمی‌شود،‌ گفت: راه علی‌آباد - شاهرود که کمترین آسیب را به جنگل ابر برساند، احداث می‌شود.

وی گفت: مسیر جیپ‌رو موجود که از امتداد لوله‌های نفت و گاز می‌گذرد ایمنی مناسبی ندارد و مورد قبول وزارت راه نیست و همچنین با توجه به اینکه حجم عملیات اجرایی و تخریب محیط زیستی آن برای اصلاح شیب‌ها بیشتر است،‌ با محیط زیست به توافق رسیدیم که مسیر فعلی راه مناسبی برای احیا نیست و در حال مذاکره نهایی برای ساخت جاده علی‌آباد - شاهرود هستیم.

میرشفیع خاطرنشان کرد: طی دو - سه هفته آینده مسیر ساخت جاده علی‌آباد ـ شاهرود قطعی خواهد شد.

معاون وزیر راه و ترابری اظهار کرد: با توجه به اینکه جاده علی آباد - شاهرود باید از کنار جنگل ابر عبور کند، همگان تصور می‌کنند وزارت راه و ترابری کمر همت بسته تا جنگل‌ها را نابود کند که اصلا اینگونه نیست.

میرشفیع با اشاره به اینکه اتصال علی‌آباد استان گلستان به شاهرود استان سمنان مصوبه دولت در استان‌های سمنان و گلستان است که باید اجرا شود، تصریح کرد: وزارت راه و ترابری مصصم بر اجرای این مصوبه است و البته سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی نیز هماهنگی خوبی داشته‌اند که جاده با کمترین خسارت‌های زیست محیطی ساخته شود که بدین منظور مطالعات زیست محیطی وسیع‌تری انجام و تحویل سازمان حفاظت از محیط زیست قرار دادیم که در حال بررسی است.

معاون وزیر راه و ترابری گفت: راه جدید با مسیرهای قبلی که خسارت جنگلی بیشتر داشت،‌ متفاوت است و مسیر جدیدی مشخص شده که کمترین خسارت را به منابع طبیعی و گونه‌های سرخ‌دار که مورد توجه بیشتر سازمان حفاظت محیط زیست بود، وارد ‌شود.

به گفته وی با تغییر مسیر و طراحی راه جدید از منطقه‌ای عبور خواهیم کرد که به گونه‌های سرخدار آسیبی نمی‌رسد.

میرشفیع گفت: برای ساخت این جاده با سازمان حفاظت محیط زیست توافق شده که جاده‌ای مناسب و ایمن با کمترین خسارات زیست محیطی ساخته شود.

گفتنی است: پیش از این قرار بود مسیر فعلی این جاده تعریض و اصلاح شود.

      ( واقعیت این است که کاری را که وزارت راه دنبال می کند به مراتب از کار قبلی اش خطرناک تر است . اینکه جاده ابر ساخته نمی شود فقط رد گم کردن خبری است . وزارت راه بنا دارد یک راه درجه یک روستائی را تبدیل به یک راه اصلی نماید که آسیب آه برای محیط زیست منطقه به مراتب بیش از پیش است .امیدوارم مسولان سازمان حفاظت محیط زیست متوجه مانور های وزارت راه باشند . )